zaterdag 12 september 2009

En nu naar Singapore

Donderdag een week geleden belt Arijit me op (een enorm leuke kerel die op ons regionale hoofdkantoor in Singapore werkt). We lopen wat achter met een regionaal project. Ja..denk ik even...ok, ben hier nu 6 weken dus...We spreken geanimeerd door de telefoon en hij nodigt me uit naar Singapore te komen. "Kun je meteen alle mensen leren kennen hier" zegt ie..Morgen kom ik bij je terug, antwoord ik. Oh jee...is wel erg waardevol maar mijn agenda zit al vol. Ik ga naar bed. De volgende ochtend zit er al een 2-daags programma in mijn mailbox. Ik ga gewoon, denk ik. Nhat (een nog wat junior secretaresse) moet mijn agenda "re-schedulen". Het lukt haar..Dinsdag erna vlieg ik 's avonds samen met Khue (de CD Operations director uit mijn team) naar Singapore. Mijn eerste bezoek alhier. Het enorme contrast met Ho Chi Minh city valt me op. nul-komma-nul scooters, brede groene lanen, hoge gebouwen. McDonald's, Esprit maar met name mijn favouriete "Starbucks-coffee"versieren hier het straatbeeld. Een beetje Brits is het wel en men rijdt ook links. Uiteraard weer een prima hotel en de ochtend erna word ik fit wakker. Arijit wacht ons op en we rollen de ene na de andere meeting door. Hij neemt ons rond uurtje of 1 mee uit lunchen. Hij is een ietswat gezette Indier die wel van het leven houdt. Een typisch Japans BBQ restaurant staat op het programma. "Zijn jullie grote eters? vraagt hij..waarna hij er meteen achteraan roept...ik wel namelijk! Hij gaat een grappige discussie met de ober aan..zullen we voor 4 of 5 personen bestellen? (we zijn met z'n 3-en)...Heerlijk eten en 's middags komen er allerlei mensen langs. Een Indonesier die Customer Marketing doet, een Thai die Modern Trade aanstuurt en een Aussie die zich bekommert om alle winkels. Echt een leuke ervaring...die smeltkroes van culturen op zo'n regionaal hoofdkantoor! Die avond eten we Thai (uiteraard een invitatie van de Thai die ik die middag gesproken heb). De volgende ochtend diverse andere personen en een heel geanimeerde lunch met mijn functionele baas. Rond 15.30 uur keren we terug naar de Singaporese luchthaven om na 2 uur vliegen weer aan te komen in het bruisende Ho Chi Minh. De week eindig ik met een board-meeting bij onze shampoo-wasmiddelen en foods fabrieken in Co Chi (uurtje rijden naar het zuiden)..Een drukke maar weer leerzame week zit er op...vandaag zijn Carla's moeder en Nieke (oudste zus) aangekomen voor een 4 daags bezoek. We hebben er zin an!

2 opmerkingen:

  1. Hi Rob,
    Weer een goed verhaal. Zo blijven wij op de hoogte.
    Maar.......................heb jij een goede weegschaal??
    Pa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig die berichtgeving! Edwin kijkt ook erg uit naar zijn trip naar HCMC. Enne, mocht je geen weegschaal hebben, dan sturen we wel een palet....

    BeantwoordenVerwijderen