woensdag 12 augustus 2009

Leven begint 'normaal' te worden

Wat heet, normaal ? Zittend aan mijn eigen zwembad, waar de kinderen al de hele ochtend te vinden zijn, altijd lekker weer, nauwelijks iets te doen in huis, zit ik mijn blog te schrijven. Ik besef me dat dit een enorme luxe is die 'normaal' zal worden, maar nu nog absoluut niet zo aanvoelt. Afgelopen weekend hebben we ook weinig anders gedaan dan genieten rondom het huis. Op de compound zit een relaxed restaurantje, aan de rivier, waar je voor EUR 5-6 een heerlijke maaltijd krijgt.

Boodschappen doen hier is tot nog toe geen feest. Je kunt niets lezen op de verpakkingen, je weet niet of iets zout of suiker is, wat is meel, heb ik shampoo of bodylotion in mijn hand, hoe lang moet de rijst koken die ik pak ? De vis die je kunt kopen zwemt nog rond in aquariums (verser kan niet). Groenten en fruit kun je het beste kopen op een van de vele marktjes. Een enorme varieteit van onbekende vruchten, alles ziet er even vers uit. Ook hier spartelen de vissen in bakken rond en hangt het vlees aan een haak in de zon.....

Inmiddels hebben we ook een aantal Nederlanders ontmoet, die langzaamaan van vakantie terugkomen. Lieke heeft 2 kindjes, Hidde (3) en Sophie (5). Hidde komt bij Koen in de klas. Marga heeft Koen (8), Imke (6, komt bij Jasper met nederlandse les) en Thijs (4). Hanneke is iets na ons aangekomen en heeft Helen (9) en Steven (8, bij Loes' Nl. les). Petra werkt bij het consulaat, morgen zie ik nog Angelique die ook net is aangekomen. De mannen werken bij CampinaFriesland (5 Nl. gezinnen), Unilever (wij en Marga), Haskoning, Heineken zit hier.
Het type expat is gelukkig niet van een hoog blabla gehalte, maar lekker makkelijk, jong en avontuurlijk. Het is een hechte, actieve gemeenschap met veel kinderen in onze leeftijd.
Afgelopen dagen is Rob de Mekong Delta in geweest, ik zal hem vragen verslag te doen. Dit waren de eerste 2 dagen zonder papa thuis. Ik voel me absoluut veilig hier, het enige waar ik van wakker werd: wat gebeurt er als er met mij nu iets gebeurt ? Dan weten de kinderen niet wie ze moeten bellen of wat ze kunnen doen. Daar moeten we dus nog even een oplossing voor bedenken. We gaan er maar vanuit dat er niets gebeurt...
De regentijd valt ons reuze mee. We hoorden steeds zeggen dat je hier niet kunt vertoeven vanwege het slechte weer. Het is meestal bewolkt, maar dat is wel lekker als het altijd 32-35C is. Vaak regent het 's middags even en slechts een enkele keer de hele dag. Ook 's nachts koelt het weinig af tot +/- 28C. Een airco is voor ons dan ook geen overbodige luxe...

2 opmerkingen:

  1. hoi Car, fijn dat de andere gezinnen terugkomen, het is goed als de kinderen straks hun vriendjes krijgen en jij ook weer wat vrijer raakt! ik weet uit eigen ervaring dat verhuizen een hele inbraak op het leven van je kinderen is maar er moeten en paar maanden overheen, ik vind toch al dat jullie het geweldig doen!! dikke kus voor jullie alles

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Carla, wat kan jij gezellig schrijven. Fijn, dat je al zo snel contact hebt met anderen. Ik zal aan je denken als AH weer de schappen heeft gewijzigd; waar staat mijn lekkere balsamico creme nu weer? Maar ik kan het in ieder geval lezen en kom niet thuis met een donkere haarspoeling!
    Zoen, Barbara,

    BeantwoordenVerwijderen