dinsdag 4 augustus 2009

Het eerste uitstapje

Het huis begint aan kant te raken, dus het wordt hoog tijd om eens op ontdekkingsreis te gaan. Maar ja, dat is toch anders dan vroeger met z'n tweeen. Maar ik laat me niet tegenhouden. Lonely Planet op zak (een volledig gekopieerd exemplaar dat ik bij mijn eerste bezoek bij een stalletje heb gekocht) en 3 kinderen op de achterbank. Geruststellende gedachte is dat, mocht ik verdwalen, de chauffeur maar hoef te bellen (en dan nog trachten duidelijk te maken waar ik dan zou zijn). Op naar de Chinese wijk en daarna naar de vogeltjesmarkt, waar de kinderen hun lang beloofde vogeltjes mogen uitzoeken.

Mr. Long zet ons af in de hoofdstraat van China Town. Volgens een kaartje in de Lonely Planet ben ik vlakbij 3 mooie Pagoda's (tempels). De kinderen hebben veel bekijks weer. Loes loopt met Koen hand in hand, Jasper houdt mij stevig vast. "Moeten we nog ver; wat is hier zo bijzonder aan ?" We lopen langs een leuk marktje. "Nee mama, nu niet, we lopen door". Onderweg hebben we genoeg te zien.









Na 10 min. lopen komen we bij de eerste Pagoda aan. Een mooie oude Chinese tempel. Voor de deur verkopen ze wierook, maar dat slaan ze liever over. We gaan naar binnen, prachtig.
"Ik ga niet naar binnen, het stinkt hier" (wierook). Uiteindelijk weet ik ze te overtuigen dat het toch echt bijzonder is en dat ze er ook aan moeten wennen. Ik kan even rondkijken en foto's schieten.
Als ze steeds roepen "gaan we weer", besluit ik maar om de chauffeur de bellen en naar de vogeltjesmarkt te gaan.
We komen langs stalletjes met scharminkels van honden, katten
en komen uiteindelijk bij de vogels. 3 parkieten in een kooitje,
die moeten het worden. We waren al gewaarschuwd dat we geen
vogels moeten kopen die wormen eten, waar ik aan moest denken
bij een bak vol kruipende wormen en een andere bak met een
soort kakkerlakken, Beeeh...
En de kooi moet kunnen hangen, anders kunnen slangen bij de vogels. Tja, dat zijn overwegingen die wij niet gewend zijn te maken.

Afin, ons eerste uitstapje eindigt met 3 vogels, 3 blije kinderen en ook een blije mama (met veel te zien in het vooruitzicht als de kinders naar school zijn!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten