vrijdag 31 juli 2009

In ons huis !!

Waarachtig stond maandag een grote 40ft zeecontainer voor de deur ! Een week na aankomst in de haven. Dat is redelijk uniek, want het duurt soms weken, een collega van Rob had 7 weken moeten wachten ! Dat betekent ook dat de container niet open is geweest en er dus niets weg is.
10 man sterk werd in een ochtend de container leeg gemaakt en 's middags werd begonnen met uitpakken en alles neerzetten. We boften dat ze ook de nieuwe spullen (logeerbed en nog paar kastjes) in elkaar zetten, want in Nl. zeiden ze dat we nieuwe dingen zelf moesten doen. En jullie weten hoe handig wij zijn.... Dinsdag begonnen ze met de dozen met losse spullen uitruimen en toen heb ik maar heel snel gevraagd of ze daarmee wilden stoppen. De doos werd nog net niet op de kop in de kasten geleegd, maar binnen een mum van tijd lag er een berg spullen op de bureautjes en alles was in de kasten gesmeten, alles door elkaar!

En dan de mensen rondom het huis. De eerste dagen waren er 5 vrouwtjes de hele dag bezig de stenen rondom het huis te schrobben. Echt beschamend, 2 konden mijn oma zijn en de hele dag op hun knien met een kartonnetje te schuren. En ik kan niet echt het verschil zien. Maar dan zegt Rob: anders hebben ze niets te eten. Verder liepen de eerste dagen mensen in en uit en ik weet echt niet wat ze allemaal hebben gedaan ! Let it flow zegt Rob dan...
Dinsdag zijn ook de kokkin en de schoonmaakster begonnen, wat een luxe ! Ze hebben geholpen met uitpakken, dat is heerlijk, maar ook wel erg wennen. Als ik iets te drinken wil pakken verontschuldigt de kok zich dat zij dat niet heeft gedaan. Maar goed, part time werken kennen ze hier niet, ze moeten een gezin onderhouden en voor de kosten hoef je het niet te laten. Dat zal vanzelf z'n weg wel vinden. En gisteren had de kok spaghetti gemaakt met als commentaar van de kinderen: ze kan lekkerder spaghetti maken dan jij ! Dat belooft wat...

Met de kinderen gaat het goed. Na de eerste dagen in het appartement voelde het al vrij snel goed. Nu we in het nieuwe huis zijn gegaan, moet vooral Loes weer wennen, "alles is zo anders" en dat uit zich in haar boze buien. Dat is niet leuk, maar dat hoort erbij.
Jasper hoest nog steeds vreselijk en we zijn naar de dokter geweest (prima internationaal medisch centrum). Hij heeft medicijnen gekregen die hopelijk snel werken. En Koen is soms een beetje jammerig, maar ook die vind zijn weg wel.
Alles bij elkaar doen de kinderen het hartstikke goed. Al die tijd hebben ze geen andere kindjes gezien, want iedereen is met vakantie. Vanaf volgende week komen de eersten terug en dat zal fijn zijn voor ze !

4 opmerkingen:

  1. Lieve Carla. Wat fijn dat jullie het goedmaken.
    Fijn toch even zoveel hulp, dan ben je ook
    vlug uit de rommel en kan je gaan uitrusten. Dat heb je nodig hoor. Je bent de laatste
    maanden zo druk geweest. Ik heb het van nabij
    meegemaakt. Kus Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk te lezen dat het goed gaat! Jullie weten het vast al wel, maar een vriendin van mij zit in China en daar worden de kinderen wel langzamerhand gek van dat staren en aanraken. Heb niet echt een oplossing ervoor (zal 't is aan d'r vragen wat zij doen), maar dan kan je d'r vast op voorbereiden.

    Nog even een technisch vraagje, is het nou de bedoeling dat we een email krijgen als jij een nieuwe blog maakt? Ik ging zelf nl maar eens kijken of je al iets had geschreven ... zal nog eens naar m'n settings gaan kijken. Doei doei. Succes daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Over de technische kant: ik ben er nog steeds niet achter hoe ik of de volger kan instellen dat de volger een email krijgt als ik een nieuw stukje schrijf... Als ik het heb uitgevonden meld ik het !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begon al aan mezelf te twijfelen ... en het was toch eigenlijk wel een beetje "embarrasing" dat jullie ouders het wel goed leken te doen en dat ik die instelling niet kon vinden .... Ben dus erg blij met jouw reactie, haha. Je foto's van het uitstapje naar de markten komen bekend voor. Wij zijn zo'n jaar of 8 geleden naar Vietnam geweest en hebben soortgelijke foto's. Er lijkt dus nog niet erg veel veranderd te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen